Dit soort vraagstukken houden mij niet alleen uit persoonlijke interesse bezig, maar ook vanuit mijn vakgebied als ontwerper en tekstschrijver. Door het schrijven van artikelen hierover verdiep ik me in de marketing en communicatie rondom dierlijke en plantaardige eiwitten als voedselbron. Hiermee wil ik meer inzicht creëren zodat we autonomer worden in ons consumentengedrag en bewuster keuzes kunnen maken.
Marketing heeft altijd al een grote rol gespeeld in hoe wij denken, wat we wensen, geloven en kiezen. Het heeft invloed op hoe we onze normen en waarden vormen, op hoe we leven en met elkaar omgaan. Genoeg reden om dierlijke en plantaardige producten eens vanuit het communicatieve vakgebied onder de loep te nemen.
Linda Hirzmann,
Oprichter Eiwit Marketing
De Gezondheidsraad adviseert om meer plantaardig en minder dierlijk te eten en vaker te kiezen voor plantaardige in plaats van dierlijke eiwitbronnen. Dit heet 'eiwittransitie'. Deze transitie is nodig om de klimaatdoelen uit Parijs te bereiken en de opwarming van onze aarde te beperken.
Naast klimaatdoelen zijn o.a. dierenwelzijn, (volks)gezondheid, eerlijke voedselverdeling en ontbossing belangrijke redenen om onze eiwitten uit plantaardige voedingsbronnen te halen.
Laat je e-mail adres achter en krijg de nieuwste artikelen direct in je mailbox:
Bezoek Eiwitmarketing online:
www.eiwitmarketing.nl
Neem contact op via e-mail:
info@eiwitmarketing.nl
Volg Eiwit Marketing op social media: